FBK


Lägger mina tankar på Karlstad och dess "stolthet" vem kan ha undgått att missa att alla i Karlstad är otroligt stolta över sitt hemmalag Färjestad. Vad är det med Karlstad och hockey? Har de inget annat att skryta över?
Just nu dundrar TVn på en relativt hög volym och jag försöker fokusera på att skriva detta inlägg. FBK mot SAIK i bakgrunden, alla står och vrålar med sina påhittade heja ramsor och tävlar mot den andra klacken över att låta mest.

Men åter till frågan, är FBK de enda Karlstad har att "skryta" med? Det verkar så, varjegång FBK vinner en match, och tar sig ett steg närmre slutspel så står det på löpsedlarna, inte prioriterar man att välja löpsedlar som innebär riktiga nyheter och inte bara latjolajban FBK. Att fem personer blivit avrättade av Amerikansk militär i Afghanistan verkar de i Karlstad blunda för. Inte heller nyheter om ex. politik / ekonomi intresserar en äkta Karlstadbo. Vad som intresserar en karlstadbo är "dunka plåt" och heja på FBK.

Jag skall inte klanka ner på Karlstad över att de älskar sitt hockeylag mer än något annat, men visst kan man tycka att de är intressant vilket fokus en hockey match kan få när det finns viktigare saker i livet. Jag förstår att de jag säger är väldigt starkt och även kränkande men ärligt talat, livet kretsar faktiskt inte kring FBK & dunka plåt. Vad kretsar livet kring? denna never ending question. Jag vågar utala mig och säga vad livet inte kretsar kring.
  1. FBK
  2. Dunka plåt

Detta må vara väldigt chockande för somliga, och jag förväntar mig en fem sidors artikel i NWT imorgon. 
Dock är det väldigt märkligt hur värmland kan ha en dagstidning, händer det verkligen någonting i värmland som är värt att uppmärksammas? Tveksamt..


Kommentarer
Postat av: Sandra

1. Dunka plåt? Skryta med? Eh? uh? NEJ!

2. Vi är sjukt stolta över färjestad. Men du är stockholmare från grunden så du förstår inte dess kärlek.

3. Det händer faktiskt mer i Värmland än vad du tror. Nwt är bra!

2011-04-07 @ 23:18:54
URL: http://sandranelarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0